![](https://inovaceok.cz/wp-content/uploads/2023/10/Podklad-scaled.jpeg)
Úvod > Vaše příběhy >
Úspěšný příběh
Expertní konzultace ICOK PLATINN pomohla MyCellu do světa
SdíletKonzultační program ICOK PLATINN pomáhá firmám v Olomouckém kraji s jejich rozvojem i implementací inovací. Klíčoví jsou pro program špičkoví experti z různých oblastí, kteří firmě navrhnou a pomohou uskutečnit potřebné změny. Tentokrát se do programu zapojila přerovská společnost Sensio. Výrobce MyCella, světově unikátního hudebního nástroje vytvořeného na 3D tiskárně.
![](https://www.inovaceok.cz/wp-content/uploads/2023/12/447924.jpg)
Představení firmy
Na časové ose byl pro společnost Sensio zásadní rok 2015. Tehdy ji totiž Ondřej Kratochvíl a Jan Tobolík založili. Firma se primárně věnuje vývoji software, především informačním systémům pro základní umělecké školy, kterým ulehčují práci například při organizaci soutěží nebo v docházkovém systému. Mimo svůj „core business“ se firma vždy snažila využívat svůj kreativní a inovativní potenciál a hledat další podnikatelské směry.
![](https://www.inovaceok.cz/wp-content/uploads/2023/12/PRVKY-WEB-ICOK-3-1024x1024.jpg)
Ostatně, z této filozofie vzešel i nejnovější produkt – MyCello. Jde o violoncello vytištěné na 3D tiskárně. Se zcela jiným designem, tvarem a hmotností. Přestože si nástroj zachovává všechny akustické vlastnosti klasického violoncella, oproti němu je lehčí a také tišší. Zásadními benefity jsou příznivá cena, a především možnost výroby zákazníkovi přesně na míru.
Záměř projektu
Manažer programu PLATINN Martin Ohlídal firmě popsal veškeré možnosti spolupráce a pomohl jim zformulovat základní teze jejich podnikatelských výzev. Následně začala firma spolupracovat s expertem na business development Janem Černem. Ten, společně s firmou sestavil plán, jehož hlavním cílem byla revize stávajících prodejních a marketingových nástrojů, úvaha nad cílovým trhem, analýza tohoto trhu a jeho zákazníků a také vypracování konkrétní strategie vstupu na trh, pozicování produktu, komunikační kanály, distribuční kanály a hledání distribučního partnera vs. vlastní zastoupení.
„Spolupráci se Sensio jsme začali důkladnou analýzou obchodních a marketingových aktivit, ze které vyplynula potřeba vytvoření nové pozice obchodního ředitele, rozšíření obchodní strategie globálně a získání partnera pro řešení všech marketingových aktivit. Pozice obchodního ředitele byla obsazena v dubnu 2022 a já jsem asistoval celému procesu výběru, nastavení podmínek a následné pomoci při rozjezdu,“ uvedl Jan Černo a doplnil, že zásadní úlohu hrál v tomto koučinkovém projektu společně s ním i marketingový expert ICOK PLATINN Pavel Sedláček, jehož aktivity s MyCellem nadále trvají.
Výsledný stav
Dalším bodem spolupráce bylo rozšíření obchodních aktivit směrem k větší prezentaci firmy na domácích i zahraničních veletrzích. MyCello se mimo jiné prezentovalo na veletrhu hudebních nástrojů v Hradci Králové či v italské Cremoně. V neposlední řadě byl započat vývoj nové produktové řady MyCello Premium, která osloví i profesionální hráče a rozšíří segment zákazníku. Po celou dobu naší spolupráce jsem se rovněž věnoval pomoci při řešení personálních výzev ve firmě a pomáhal jsem při definování a obsazování potřebných pozic,“ doplnil Jan Černo.
Vývoj a start prodeje MyCella lze označit jako strmý. Náš hudební nástroj jsme začali vyvíjet v roce 2020 a už o rok později se začalo prodávat. Jde o celosvětový unikát, který na trhu nemá konkurenci. Cílovým zákazníkem je hráč na violoncello, cesta k němu může vést i přes základní umělecké školy. Naše dosavadní prodejní marketingové aktivity vedly k jednorázovému tržebnímu skoku, který ovšem v určité fázi narazil na svůj limit. Vzhledem k nadšení a víře v jedinečnost výrobku jsme se však pochopitelně nehodlali s tímto stavem smířit. Shodou okolností jsme se v tomto období setkali zástupci firmy s Inovačním centrem Olomouckého kraje a dozvěděli se o možnosti zapojit se do programu ICOK PLATINN.
To důležité přehledně
-
na časové ose byl pro společnost Sensio zásadní rok 2015, tehdy ji totiž Ondřej Kratochvíl a Jan Tobolík založili
-
vývoj a start prodeje MyCella – violoncello vytištěné na 3D tiskárně. Unikátní hudební nástroj začala firma vyvíjet v roce 2020 a už o rok později jen prodávala. Jde o celosvětový unikát, který na trhu nemá konkurenci.
-
spolupráce s expertem Janem Černem a Pavlem Sedláčkem
-
šlo o revize stávajících prodejních a marketingových nástrojů, úvaha nad cílovým trhem, analýza tohoto trhu a jeho zákazníků a také vypracování konkrétní strategie vstupu na trh, pozicování produktu, komunikační kanály, distribuční kanály a hledání distribučního partnera vs. vlastní zastoupení nebo obchodní aktivity směrem k větší prezentaci firmy na domácích i zahraničních veletrzích
![](https://www.inovaceok.cz/wp-content/uploads/2023/10/mycello_04.jpg)
Program ICOK DIGI
Program ICOK DIGI pomáhá projít různou úrovní digitální transformace, posunout podnikání a připravit ho na další etapy digitalizace. Program zahrnuje vypracování vstupní procesní analýzy včetně návrhu řešení, sérii konzultací s nezávislým expertem a účast na workshopech zaměřených na sdílení příkladů dobré praxe. Cílem je zvýšit úroveň digitální transformace firem v Olomouckém kraji.