Chcete rozjet podnikání? Řekneme vám jak na to!
Nosíte v hlavě nápad a chtěli byste se pustit do podnikání, ale nevíte jak na to? Univerzita Palackého v Olomouci (UPOL) ve spolupráci s Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK) vám nabízí jedinečnou příležitost, jak se to naučit.
Chystáme zajímavou novinku. Vědeckotechnický park UPOL otevírá zbrusu nový předmět Úvod do podnikání aneb Jak založit startup a my budeme u toho. Předmět potrvá od 15. února do 3. května a určený bude i široké veřejnosti.
Zájemcům chceme představit vybrané přístupy a kroky, které by neměli opomenout při zpracování podnikatelského plánu a budoucím založení vlastního podniku nebo živnosti.
Přihlásit se můžete tady.
Na co se můžete těšit?
Čeká vás několik bloků vedených nejen univerzitními lektory, ale také osobnostmi z praxe!
Můžete se těšit na odbornou přednášku, networking a příspěvek startupu nebo podnikatele!
Naučíte se zpracování Lean Canvas ke svému záměru, myšlence anebo snu!
Vyskočíte ze své komfortní zóny a nápad se naučíte odprezentovat a obhájit!
Ti nejlepší získají možnost se přednostně účastnit soutěže Podnikavá hlava!
Harmonogram
15. 2. Úvodní hodina – základy podnikání
Seznámení účastníků s obsahem předmětu. Jaký problém zákazníků řešíme? Jakou právní formu zvolit. Povinné registrace a daně Kapitál. Co je FFF. Založení firmy. Živnostenské listy. Sídlo firmy a povinnosti s ním spojené. Zaměstnanci a jak na ně. Sestavení týmu (interní, externí, freelancer, outsourcing). Tvorba projektových týmů nad jednotlivými podnikatelskými záměry účastníků předmětu.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
Setkání startupové komunity, prezentace účastníků Podnikavá hlava a UP Business Camp
22. 2. Lean canvas, definice a první kroky
Business plán a Lean canvas. Analýza konkurence. Mystery shopping. Definice ideálního produktu (vize) a MVP. Levněji nebo lépe než konkurence a nejlépe obojí najednou.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
Tentokrát Marketing
1. 3. Trh, zákazníci a jak na trhu uspět a oslovit zákazníky
Kdo je zákazník. Prodejní persony. Prodejní řetězce. První vlaštovky.
8. 3. Nefér výhoda na trhu
Doména. Volba jména. Název firmy. Patenty a další IP. Ale také kontakty. Goodwill. Expertní známosti a rychlost umístění na trh. První webová prezentace. Povinnosti webů.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
15. 3. Unikátní nabídka, aneb v čem jste lepší než konkurence
Definice výhod produktu. V čem jste lepší než konkurence. Úvod do Elevator pitch. Prezenční schopnosti. Jak na prezentaci v PowerPoint 10/20/30 Gui Kawasaki.
22. 3. Co měřit a na co se zaměřit
KPI. Definice měřitelných výstupů a metrik. Sledování parametrů (počet klientů, obrat …). Projektový managment. Využití on-line a off-line nástrojů.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
29. 3. Stanovení ceny
Cenotvorba práce a produktů. Definice nákladů. Je tam vše? Provize. Ziskovost. Daně. Lean Canvas nebo úplný Podnikatelský plán?
5. 4. Cash flow
Sestavení Cashflow pro jednotlivé projekty studentů. Finanční plánování. Základní informace k daním, odvodům a zálohám.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
Jak prezentovat před investory
12. 4. Příprava Lean canvas k jednotlivým projektům
Práce se studenty k jejich podnikatelským nápadům.
19. 4. Prezentace projektů
Interní prezentace před kolegy z kurzu a porotou z řad přednášejících a pořadatelů.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
26. 4. Prezentace projektů
Interní prezentace před kolegy z kurzu a porotou z řad přednášejících a pořadatelů.
3. 5. Zvládli jste to!
Případné konzultace k jednotlivým projektům.
+ Navazující blok (přednáška, workshop, networking)
Těšíme se na Vás!
Pro více informací kontaktujte:

Kateřina Bortlová
+420 721 991 045