Birki – Inovační centrum Olomouckého kraje

Jak jesenické Birki posunul expert platformy PLATINN

Zajisté není velkou neznámou, že rolí Inovačního centra Olomouckého kraje (ICOK) je podpora podnikatelů, a děje se tak třeba prostřednictvím sítě byznysových expertů sdružených do platformy PLATINN. Máme tady další úspěšný příběh spojení ICOK a PLATINN a to na Jesenicku kde nás zastupuje partner positivJE a jde poznat, že to dělá skvěle.

Helena Schrommová a Marek Schromm

První, kdo si takového experta zdarma vyzkoušel, byla rodinná firma Birki. Společnost vedená zakladatelem Markem Schrommem v Jeseníku vyrábí hole sjezdařské, běžecké, trekingové a hole na nordic walking. Za dobu své existence (r. 1995) má dobře nastaven prodejní kanál směrem k velkoobchodu, tj. k řetězcům se sportovním zbožím. To je zásadní, nicméně u Schrommů cítili, a loňský lockdown to jenom potvrdil, že je potřeba zapracovat na budování své značky a posílit tak přímý prodej samotným uživatelům holí. Každý marketingový odborník vám potvrdí, že to jsou dva světy – prodej velkoodběratelům po paletách a prodej jednotlivcům přes e-shop, a věděli to i v Birki.

Nabídka na odborníka ze sítě PLATINN tak přišla z inovačního centra v pravou chvíli. Kdo by nechtěl k ruce dostat člověka (na 40 hodin zdarma), který je na danou věc větší kapacita než vy a jde mu o jediné – pomoci vám.


V tu chvíli se o slovo přihlásila Helena Schrommová mladší, ta sjezdařka, co se zapojuje do chodu firmy a řeší právě ten marketing. To ona byla po dobu asi tří měsíců v úzkém kontaktu s expertem Robertem Jančou, jehož si v PLATINN vybrala, a pak s ním dost intenzívně řešila budoucí strategii Birki v oblasti e.commerze (B2C), tedy ten přímý prodej produktů Birki přes e-shop.

Robert Janča - člověk s vizí, milovník značek a tvůrce hvězd

Program spolupráce skončil na konci února a Helena stále pracuje na úkolech od experta, nicméně už teď hlásí, jak moc užitečné období to bylo, jak cenné rady, a taky zpětnou vazbu jim člověk stojící mimo jejich byznys dokázal dát.


V Birki se těší, až se svět vrátí do normálu a oni budou moci na plno rozvinout to, co s markeťákem Jančou vymysleli. Bude to o e-shopu, sociálních sítích, influencerech… a o sdílení emocí s aktivními lidmi – typickými zákazníky Birki.